fredag 5 februari 2010

Vikingarännet med mål vid Rålis mm

Vintern har varit verkligen varit smällfin ända fram tills senaste veckan då det kommit lite för mkt snö och nu har det dessutom töat till lite i Stockholmsregionen vilket gjort att isarna (de som de försökt ploga) på en del ställen blivit lite vattenbelagda och fått stöpis (en term jag lärt mig på den iskurs jag gått :) ). Vi får verkligen hoppas att det fryser till igen nu så att Vikingarännet får en fin bana. För första gången på många år så är det tänkt att loppet ska gå ända in till de centralare delarna av Stockholm. Banan kommer att gå Uppsala - Stockholm via Sigtuna, Kungsängen, Hässelby, Alvik, Essingeöarna och avslutas sedan med en sväng på Riddarfjärden och mål vid Rålambshovsparken. Det kommer att bli en upplevelse :)!

Vikingaslingan i höjd med Upplands-Bro ngnstans

Först är det dock Krogrännet som ska avklaras nu på Söndag, ca 3-3.5 mil med start vid Vallentunasjön sedan språngmarsch till Norrviken och därefter Edsviken och Brunnsviken och mål vid Stallmästargården.

Edsviken

Dessutom har jag kollat upp färdkommunikationer till Mora sista helgen i Februari ifall jag skulle få för mig att köra öppet spår. Swebus har tydligen extrainsatta bussturer för ändamålet, så att man åker upp på Lördag kväll, åker loppet på Söndag sedan försöker hinna med bussen tillbaka som sedan går vid 17-tiden på Söndag kväll. Det gäller mao att inte köra alltför långsamt, men om jag hänger på låset vid starten och sedan kör i jämnt tempo så kanske det kan gå ;). Jag får klura på det.

Också en till skridskobild :) :



1 kommentar:

  1. Åh-hå, vad är det jag läser... Var du sugen på ÖS? Hur blev det? åkte du upp? :)

    Jag åkte tjejvasan nu i helgen och siktar på riktiga Vasaloppet nästa helg :) Så detta var en inspirations- och träningshelg.

    SvaraRadera